Menu
Csatlakozz Te is Facebook közösségünkhöz!

8 alvó-póz és az egészségre gyakorolt hatásuk

8 alvó-póz és az egészségre gyakorolt hatásuk

Az első és legfontosabb dolog az alvással kapcsolatban az, hogy legyen időnk az elegendő alvásra, de mint kiderült, az sem mindegy, hogy milyen pózban tesszük ezt. Tudtad, hogy az is befolyással van az egészségünkre, hogy hogyan alszunk?

Azt mondják, hogy a háton fekvés (karok a törzs mellett) a legjobb alvási pozíció a gerinc és a nyak szempontjából, pláne ha nem használunk túl sok párnát. Viszont a háton alvók hajlamosabbak a horkolásra, mint az egyéb pozitúrákban alvók és az alvás közbeni légzéskimaradást is leginkább ezzel a pózzal kötik össze.

608-1

1. A sóvárgó: Gyanakvó személyiség, aki az élet kérdéseihez egy nagy adag racionalitással közelít

2. A tengeri csillag: Jó hallgatóság, aki bármikor szívesen segít

3. A fatörzs: Társaságkedvelő és könnyed, de túlságosan hiszékenynek tűnhet

4. A katona: Csendes és visszahúzódó, és gyűlöli a hangos jeleneteket

5. A szabadeső: Pimasznak, szemtelennek tűnhet, pedig csak nem bírja a kritikát

6. Az embrió: Keménynek tűnhet, de igazából érzékeny és félénk lélek

Vizsgáljunk meg közelebbről 8 alvási pózt és hogy hogyan hatnak a testünkre.

1. Háton fekvés, karok a törzs mellett

A háton fekvést tartják a legjobb alvási pozíciónak a gerinc és a nyak egészsége szempontjából, pláne ha nem használunk túl sok párnát. Azonban azt mondják, hogy a háton alvók hajlamosabbak a horkolásra, mint az egyéb pozitúrákban alvók és az alvás közbeni légzéskimaradást is leginkább ezzel a pózzal kötik össze.

2. Háton fekvés, karok a fej felett

Az úgynevezett tengeri csillag póz is jó a hátnak. Függetlenül attól, hogy karjaiddal a fejed felett átöleled a párnád vagy sem, ez a fajta háton alvás szintén segíthet megelőzni a ráncosodást és a kiütések megjelenését. Viszont az előző pozícióhoz hasonlóan ennél is előfordulhat horkolás és hozzájárulhat a refluxos problémák kialakulásához. Ezen felül, mivel a karok a fej felett vannak, a vállban lévő idegek nyomásnak vannak kitéve, ami fájdalomhoz vezethet.

thumb (3)

3. Hason fekvés

A hason fekvés javíthatja az emésztést, de hacsak nem tanultál meg valahogyan a párnádon keresztül levegőt venni, kénytelen vagy egyik, vagy másik irányba fordítani a fejed, ami viszont a nyak számára nagyon megerőltető. Ez a pozíció okozhat hátfájást is, mert a gerinc így nincs alátámasztva.

4. Magzati póz

Labdává összegömbölyödve, felhúzott térdekkel, fejet lefelé hajtva aludni kényelmes lehet ugyan, de okozhat problémát a hátnak és a nyaknak is. Ez a magzati pózba való túlzott összekuporodás akadályozhatja a mélylégzést is. Mindezek ellenére azoknak, akik horkolnak vagy éppen áldott állapotban vannak, ez egy kifejezetten előnyös pozitúra és kellemes alvást biztosít.

thumb (5)

5. Oldalt fekvés, karok a test mellett

Ez a póz biztosítja legjobban a gerinc természetes ívének alátámasztását. Határozottan jó hatású hát- és nyakfájdalom ellen, valamint csökkenti az alvás közbeni légzéskimaradás esélyét. Hogy mi a hátránya? A gravitáció miatt ez a póz hozzájárulhat a bőr öregedéséhez az arc ráncosodásával és a mellek megereszkedésével.

thumb (6)

6. Oldalt fekvés, karok előrenyújtva

Ez a pozitúra rendelkezik az előző póz jótékony hatásaival, de ugyanakkor minden oldalt fekvés velejárója lehet a vállban vagy a karokban megjelenő fájdalom a véráram lelassulásának és az idegekre nehezedő nyomásnak köszönhetően, amit még a karok előrenyújtása súlyosbíthat is.

thumb (7)

7. Jobb oldali fekvés

Ha az oldaladon szeretsz aludni, az sem mindegy, hogy melyiken. A jobb oldalon való alvás súlyosbíthatja a gyomorégést, míg a bal oldali alvás során nyomás helyeződhet az olyan belső szervekre, mint a máj, tüdő és gyomor, miközben a reflux esélye mégis csökken. Az állapotos nők számára az orvosok általában a bal oldalukon való alvást javasolják, mert ez javíthatja a magzati keringést.

8. Párnával alátámasztva

Attól függetlenül, hogy melyik alvási póz a kedvenced, nagy valószínűséggel jobban tudsz aludni és kevesebb fájdalommal ébredsz, ha párnával alátámasztod a tested. Az ízületek védelmére és a tökéletes és fájdalommentes relaxálás érdekében a háton alvók tehetnek egy kis párnát a gerinchajlatukhoz, az oldalt alvók a térdeik közé, a hason alvók pedig a csípőjük alá.

Fordította: Borbély Kata
Forrás: altering-perspectives.com

Kapcsolódó videók

Napfényesség és Áldás | Napi Elemózsia © 2017