Menu
Csatlakozz Te is Facebook közösségünkhöz!

Hétnapos meditációs felhívás!

Hétnapos meditációs felhívás!

Olykor a világ súlya igencsak letaglózó tud lenni és nem kívánatos stresszt hozhat létre életünkben. Ennek az oka lehet a hosszú munkaórákat megkövetelő munkahely, a családunk, társunk elvárásainak való megfelelés, az iskola, és így tovább. Ezek mind túlságosan feszültté tehetnek minket, a meditáció pedig egy nagyszerű eszköz arra, hogy segítségével visszataláljunk a bennünk rejlő önvalónkhoz és nagyobb békességet élhessünk meg, akármilyen is legyen jelenlegi élethelyzetünk.

Ami azt illeti, nekem régen is, és most is voltak, illetve vannak problémáim a meditációval. Régebben rengeteg csodás történetet hallottam emberektől, hogyan hagyták el a testüket, hogyan árasztotta el őket a megvilágosodás, vagy éppen hogyan folytattak közvetlen társalgást a Felsőbb Énükkel az életútjukról. Mondanom sem kell, hogy ezek alapján hatalmas elvárásokkal fogtam hozzá a meditációhoz. Lefeküdtem és próbáltam kiüresíteni az elmémet, ami igencsak fáradságosnak bizonyult, hiszen folyamatosan azt gondoltam: "Jaj! Fejezd már be a gondolkodást! El kellene csendesíteni az elmédet. Rendben, Felsőbb Énem, na halljuk, mit üzensz? Hogyhogy nem vagyok ellazulva? Vajon jól csinálom? Talán képtelen vagyok érezni a kapcsolódást a bensőmhöz? Biztos velem van a baj." Már maga a meditáció megpróbálása is hihetetlenül stresszesnek bizonyult számomra, így hát egy időre teljesen felhagytam a próbálkozással.

Csak akkor döntöttem úgy, hogy adok a dolognak egy második esélyt, amikor elkezdtem megérteni, hogy nincs a meditációnak jó vagy rossz módja és hogy a legjobb, ha elengedünk minden elvárást azzal kapcsolatban, hogy minek "kellene" történnie közben. De még mindig nem volt könnyű kitisztítani a fejem, hiszen folyamatosan teljesen véletlenszerű dolgok ugrottak be, olyanok, amikre normál esetben nem is gondolnék. Gyakorlatilag bármi és minden. Olyan volt, mintha az egóm görcsösen szorított volna és egyszerűen nem akart feladni és elengedni. Elkezdtem különféle meditációs technikákat gyakorolni, relaxáló zenéket hallgatni vagy bármi mást, amire a betóduló gondolataim helyett tudtam fókuszálni. Ez valóban segített egy kicsit, de igazából a gyakorlat teszi a mestert.

Minél többet gyakorlom a meditációt, annál könnyebb lett kiüríteni az elmémet és annál jobban érzékelem a mentális állapotomra tett áldásos hatását és úgy általában véve a béke megélését a mindennapi életemben.

Még ugyan egészen eddig nem kaptam semmiféle felsőbb erőtől vagy őrangyaloktól származó mély üzenetet és testen kívüli élményem sem volt meditáció közben, de azt bizton állíthatom, hogy határozottan úgy érzem, jobban kötődöm benső valómhoz.

Szóval mindenkit, akinek problémája támadt a meditációval vagy már teljesen fel is adta, arra bíztatok, hogy adjon neki még egy esélyt és tapasztalja meg saját maga, hogy milyen csodás hatással van ez a gyakorlat általánosan a jó közérzetére.

Mindenkit arra buzdítok, hogy vegyen részt ebben a 7 napos meditációs felhívásban és tapasztalja meg a meditáció feszültségcsökkentő, pozitív hatását az életében.

A meditációs felhívás:

A 7 nap során különféle meditációs technikákat és gyakorlatokat próbálunk ki különböző időtartamban és testhelyzetben. A cél az, hogy mindenki megtalálja azt a technikát, amely számára a legjobb.

1. nap: Alap légzés meditáció

Ülj vagy feküdj le, hunyd le a szemed és kezdd el figyelni a lélegzetvételedet. Vehetsz néhány mélyebb lélegzetet. Próbáld meg benntartani a levegőt 3 mp-ig, majd lazíts és figyeld tovább a lélegzetvételedet. Próbáld meg kiüríteni az elmédet és ne figyelj a felbukkanó gondolataidra. Csak hagyd őket tovaúszni. Ha azt veszed észre, hogy egy bizonyos gondolat nem ereszt, csak figyelj továbbra is a lélegzetvételedre és ne mérgelődj rajta. Néha egész vicces megfigyelni milyen könnyedén átadjuk magunkat egy olyan gondolatnak, aminek tulajdonképpen semmi értelme nincs. Folytasd ezt 15 percen keresztül vagy tovább is, ha van kedved.

2. nap: Vezetett meditációs gyakorlat

Sok különböző típusú vezetett meditációs gyakorlat áll rendelkezésre, melyeket ingyenesen ki lehet próbálni. Ezek különböznek céljaikban és más-más dolgot szolgálnak. Közzéteszek itt egyet, ami nekem szimpatikus - a benne levő női hang kedves, megnyugtató, ellazító és a videó sem olyan hosszú. De ha a saját szempontjaid alapján egy másikat szeretnél keresni, nyugodtan megteheted. A vezetett meditációk azért lehetnek hasznosak, mert van valaki, aki végigvisz téged a teljes folyamaton, így könnyebb gondolatmentesen tartani az elméd.

3. nap: Egy szándékra/kérdésre fókuszálva

Ez a meditáció nagyon hatásos lehet akkor, ha van valami, amivel kapcsolatban bizonytalan vagy és tisztán szeretnéd látni, hogy mi tévő légy. Ahogy elkezdesz meditálni, tartsd a kérdésed a fejedben. Használhatod az első napi praktikákat az elcsendesedéshez. Ne várd azonban, hogy a válasz egy konkrét hang formájában érkezik, vagy hogy megjelenik előtted egy kép vagy ilyesmi. Sokszor egy érzés vagy megérzés formájában jön a válasz. De az is lehet, hogy nem azonnal érkezik, hanem csak néhány nap múlva látsz majd tisztán.

4. nap: Binaturális ütemek

Most ez a személyes kedvencem a meditációk közül! Nem tudom pontosan miért, talán mert annyira ellazít, békességet áraszt szét bennem és kellemes relaxálós zeneként hatnak rám. Szóval nem csinálok mást, csak fekszem és teljesen elmerülök a zenében.

5. nap: A csakrák kiegyensúlyozása

Ez a fajta meditáció nagyszerű segítség lehet abban, hogy a csakráid és ezáltal a fizikai és energiatested is újra egyensúlyba kerüljön. Segíthet a blokkok feloldásában és megoldandó dolgok felszínre hozásában. Ebben is rengeteg változatot lehet találni az interneten, én most közzéteszek egyet, de nyugodtan keresd meg a hozzád legközelebb állót. Ha jól ismered a csakrákat és működésüket, akár ki is fejleszthetsz egy meditációt magadnak.

6. nap: OM mantra meditáció

Az OM mantra meditáció remek szórakozás! Amikor kimondod az OM szócskát (aumm) egy olyan rezgés jön létre, amelyet az egész testedben érezhetsz, és amely segít megtisztítani az elméd és ellazít. Próbálj meg törökülésben ülni és kezdd el mantrázni, hogy "OM" kitartva hosszan és teljesen kb 5 mp-ig és csak utána vegyél levegőt. Addig folytasd a mantrázást, amíg ellazulsz és az elméd elcsendesedett. Aztán csak maradj ebben az állapotban egyenletesen lélegezve ameddig csak jólesik. Szerintem ezt a meditációt jó csoportosan is végezni. Ha van pár ember, akikkel leülsz egy körbe és együtt mantrázzátok az OM-ot, az csodás energiát hoz létre! Azonnal egy békés tudatállapotban találod magad tőle.

7. nap: Szabadon választható meditáció

A hetedik napon pedig válassz egy olyan meditációs formát, amelyik a legjobban tetszett neked, és csináld, amíg csak szeretnéd!

Gratulálok! Eljutottál a meditációs felhívás utolsó napjáig. Remélem, hogy megismertél párat a rengeteg meditációs technika közül, amely igazán közel áll hozzád.

Fordította: Borbély Kata

Kapcsolódó cikkek

Kapcsolódó videók

Napfényesség és Áldás | Napi Elemózsia © 2017