Menu
Csatlakozz Te is Facebook közösségünkhöz!

10 lépés a tudatosodás útján

10 lépés a tudatosodás útján

Fotó: falk1984

10 lépés a tudatosodás útján. Na, igen. De mit jelent valójában tudatosodni? A tudatosság nem más, mint az elménk fölötti hatalmunkra való ráébredés. A tudatosodás pedig az elme fölötti uralom gyakorlásának útja. Elég egyszerűnek hangzik, igaz? Persze, hiszen az is. És mégsem... Van ugyanis egy apró csavar az egészben: a tudatosság növeléséhez ugyanis tudatosságra van szükség.

Persze aggodalomra semmi ok, hiszen a tudatosság csírája mindenkiben megtalálható. Ezért nem kell mást tenni, mint felfedezni magunkban a csírát és elkezdeni növelni a tudatosságot. Hát persze. De mégis hogyan? Képzeld el, hogy egy szikrából, lobogó tüzet szeretnél varázsolni. Hogy csinálnád? Valószínűleg elkezdenéd a szikrát táplálni, erősíteni, ugye? Nos, végső soron ugyanezt kell tenned a tudatosságoddal is.

Itt egy olyan listát olvashatsz, mely kulcsszavakat és olyan egyszerű lépéseket és gyakorlatokat tartalmaz, melyek erősítik, növelik tudatosságodat. A gyakorlatok azt mutatják meg, hogy mivel tápláld tudatosságod szikráját annak érdekében, hogy az lobogó-ragyogó máglyává nője ki magát.

1. Igazság: Az igazság növeli a tudatosságot, a valótlanság csökkenti azt.

Először is: fogadd el az igazságot! Minden, amit félsz elfogadni, csökkenti tudatosságod szintjét.

Állj rá a mérlegre, és nézd meg, hány kiló vagy! Beszélgess egy nagyot társaddal a kapcsolatotokról! Tarts mélyreható vizsgálatot karriered terén!

És minden esetben fogadd el a végeredményt! Persze itt nem csupán arról van szó, hogy egy bólintással nyugtázod a dolgot, majd a megismert tényeket gyorsan elfelejtve könnyedén továbbsétálsz, nem. Itt arról van szó, hogy tényleg elfogadod az igazságot. Elfogadod és átgondolod, hogy mit is jelent ez neked. Megérted, hogy bármilyen érzésed merül fel az igazság kapcsán, az rendben van. Így elfogadod az igazsághoz fűződő érzéseidet is. Még akkor is, ha azok nem igazán vannak ínyedre.

Másodszor pedig: adj hangot az igazságnak! Ha őszintének lenni kihívást jelent számodra, az valószínűleg azért van, mert önmagaddal sem vagy igazán őszinte. De jó, ha tudod, a hazugságok, amiket másoknak mondasz, csupán árnyékai azoknak, melyekkel magadat áltatod. Persze mindig van megoldás. Most is. Például jegyezd fel azokat a területeket, ahol képtelennek érzed magad a valódi őszinteségre. Nézz mélyen magadba, és próbáld meg felderíteni, hogy mi lehet hazugságaid valódi oka. Rá fogsz jönni, hogy a kijelentett valótlansággal minden esetben olyan részeidet akarod elkendőzni, melyeket te magad nem akarsz igazán elfogadni. Azokkal a dolgokkal kapcsolatban ugyanis, melyeket teljes mértékben elfogadunk, semmi szükségünk hazugságokra.

És ne feledd: minél inkább képes vagy elfogadni és kimondani az igazságot, annál tudatosabbá válsz. Növeld tudatosságod szintjét úgy, hogy a valótlan legkisebb írmagját sem hagyod megjelenni magadban. De engedd, hogy mindez fokozatosan történjen meg veled! Ahogyan tudatosságod növekszik, úgy fog az igazi őszinteség is egyre könnyebben menni neked.

Viszont mielőtt illúzióid lennének... igen, lehetnek következményei annak, hogy hazugságokról és fél igazságokról a teljes valóságra, a teljes őszinteségre váltasz. Az igazán tudatos emberek azonban mind tudják, hogy megéri átkelni ezen a folyón. Az átállás rövid ideig tartó kényelmetlensége ugyanis eltörpül majd azon határtalan öröm és élvezet mellett, melyet a nyitott és őszinte létezés eredményez.

Hisz' a hazudozásnál valójában sokkal könnyebb és stresszmentesebb igazán önmagunknak lenni, s ugyanezt megengedni másoknak is.

Persze lehetséges, hogy nem mindenkinek fog tetszeni igaz önvalód. Különösen akkor nem, ha már hozzászoktak a korábbi, „hamis" változathoz. Attól a pillanattól kezdve azonban, hogy teljes mértékben elfogadod és értékeled önmagad, ez már egyáltalán nem fog számítani.

2. Bátorság: A bátorság növeli a tudatosságot, a gyávaság csökkenti azt.

A bátorság határmezsgyét képez a nem tudatos és a tudatos létezés között. Addig, amíg a „nem tudatos oldalon" vagy, életed folyamatosan problémákba fog ütközni egészen addig, amíg a sarkadra nem állsz, és felelősséget nem vállalsz. Amint szembenézel a félelmeiddel, a félelmek köddé válnak és a korábbi akadályok lehetőségekké alakulnak. De ha mindig elfutsz a problémák elől, félelmeid egyre csak növekedni fognak.

Íme, egy (ismert és) jól alkalmazható vezérelv: „Nézz szembe a félelmeiddel!" Minél több félelmeddel nézel szembe, annál tudatosabb leszel. És amint elsajátítod ezt a leckét, a bátorság önmagában már nem is lesz olyan fontos tényező. Ahogy kifejleszted magadban a bátorságot, hogy szembenézz félelmeiddel, onnantól kezdve egyre kevesebb félelem-alapú tapasztalatot vonzol majd az életedbe. És ez az, amiért a bátorság a tudatos és a „nem tudatos" létezés határmezsgyéje. A bátorság mesterségének kitanulása erőt ad neked ahhoz, hogy magad döntsd el, milyen tapasztalatok mentén szeretnél fejlődni ahelyett, hogy a sors fintorának szenvedő alanyává válnál.

3. Könyörületesség: A könyörületesség növeli a tudatosságot, a kegyetlenség csökkenti azt.

Remek módszer tudatosságod szintjének emelésére, ha észreveszed az életedben azokat a helyzeteket, amelyek tudatalatti kegyetlenségre vagy a kapcsolódás hiányára, diszharmóniára utalnak. Ez persze nem könnyű, hiszen a felismeréshez egy jó adag bátorságra is szükséged van. Az emberek természetünknél fogva ellenállnak annak, hogy szembesüljenek önnön kegyetlenségünkkel. Ennek ellenére ez a terület mindenki számára feltárandó.

A könyörületesség viszont a feltétel nélküli szeretet táptalaja. A feltétel nélküli szeretet pedig nem más, mint a Mindenséggel, a minden létezővel való összetartozás érzése. Érzed a kapcsolatot önmagaddal? Érzed, hogy összetartozol másokkal? Tudod, hogy egy vagy az állatokkal? És minden élőlénnyel? Valójában mindennel, ami csak létezik?

Minél inkább fejleszted önmagadban ezt a fajta kapcsolódást, annál tudatosabb és éberebb leszel.

4. Vágyakozás: A vágyakozás növeli a tudatosságot, az közönyösség csökkenti azt.

Amikor tudatába kerülsz annak, hogy mi az, amire igazán vágysz, csak úgy, mint mikor valós célokat tűzöl ki magad el, minden esetben emeled tudatosságod szintjét. A tisztánlátás fókuszálja elmédet és erőt ad ahhoz, hogy ügyedben megfelelően járj el. Ezt a hatást akkor érezheted igazán, amikor valami olyan dologra gondolsz, amit tiszta szívből szeretnél.

Ellenben ha vágyakozásod tárgya nem letisztult, akkor tudatod összekuszálódik, gondolataid szétszóródnak és irányítatlanok lesznek. Ilyenkor nem csinálsz mást, mint hasztalanul pörgeted agyadban a fogaskerekeket. Persze mind hiába.

Tégy azért, hogy letisztuljon az, amire igazán vágysz! És tudatosságod növekedni fog.

5. Figyelem: A figyelem növeli a tudatosságot, a figyelem hiánya csökkenti azt.

Fontos tudnod, hogy koncentrációsképességed fejlesztése egyben a tudatosságodat is növeli. Emelj fel egy sziklát úgy, hogy közben teljes, egész figyelmedet a folyamatra fordítod! Figyeld meg, mi történik! De abban a pillanatban, ahogy megengeded, hogy az elmédbe zavaró gondolatok férkőzzenek, tudatosságod azonnal csökkenni fog. A zavaros elme ugyanis elveszti minden erejét.
A meditáció kiváló gyakorlás a koncentráció és a figyelem fejlesztésére. Ülj nyugodtan, lélegezz mélyeket és figyelmedet fókuszáld arra, hogy elmédből kizárd a kavargó gondolatokat. Ez a tanulási folyamat igen egyszerű, de a mesterré váláshoz talán egy élet sem elegendő.

6. Tudás: A tudás növeli a tudatosságot, a tudatlanság csökkenti azt.

Mindenekelőtt: ismerd meg önmagad! Gondold végig el az életedet és készíts feljegyzéseket gondolataidról! Tegyél fel olyan kérdéseket magadnak, amelyekre nem tudod a választ! Indulj el a válaszok megkeresésére! Nézz szét magad körül is és legyél olyan, mint a szivacs: szívd magadba a tudást! Viseltess környezeted iránt kellő kíváncsisággal és csodálattal! Tanulmányozd, kísérletezz vele és tanulj tőle!

Próbáld meg minél pontosabban megérteni a valóságot és keresd meg benne a saját helyedet! Minél pontosabban és hitelesebben látod a valóságot, annál tudatosabb leszel.

7. Értelem: Az értelem növeli a tudatosságot, az irracionalitás csökkenti azt.

A logika a tudatosság hathatós eszköze, de csak akkor, ha megfelelően alkalmazod. Rendszert és lényeget kölcsönöz a gondolatoknak. A logika lehetőségében rejlő legnagyobb csapda azonban az, hogy képesek vagyunk-e távol tartani magunkat a téves feltevésektől. Egyetlenegy téves feltevés képes egy egész életnyi logikus következtetést eltéríteni a valós irányból. Kérdőjelezz meg minden hiedelmedet és soha ne legyél bizonyos azokban a dolgokban, amelyek láthatóan ingatag lábakon állnak.

8. Tudatos Emberek: Tudatos emberek társasága növeli a tudatosságot, a nem tudatos embereké csökkentik azt.

Keresd az olyan emberek társaságát, akikről úgy érzed, hogy tudatossági szintjük a tiednél magasabb! Beszélgess velük, kérdezz tőlük és élvezd jelenlétüket! Engedd, hogy ötleteik és tudatosságuk hatással legyen a tiédre. Észre fogod venni, hogy általuk te is nyitottabb és kiterjedtebb leszel. Őszintébb, bátrabb és könyörületesebb.

De ha nem tudatos emberekkel töltöd idődet, megfigyelheted, hogy tudatossági szinted az övékére fog csökkenni. Az ő gondolataik a tiedet is befolyásolni fogják azt eredményezve, hogy te is kevésbé leszel őszinte, jobban fogsz félni és közönyösebb leszel.

Igyekezz hát megtalálni az egyensúlyt abban, hogy kivel töltöd idődet. A tudatos emberek társasága ugyanis a te tudatossági szintedre lesz emelő hatással, az alacsonyabb tudatossági szinten lévők számára viszont te jelentheted a segítséget. Tanulj azoktól, akik nálad tudatosabbak és segíts azokon, akik nálad kevésbé éberek. Ily' módon tudod a legnagyobb jót szolgálni, s a tudatosságot mindenhol és mindenhova kiterjeszteni.

9. Energia: Az energia emeli a tudatosságot, a betegség csökkenti azt.

Vigyázz a fizikai testedre, ugyanis ez az elsődleges kapcsolódási felületed a földi világgal. Az energia az, ami az áramlást biztosítja neked az élettel telt létezés tapasztalatfolyamában. Energia nélkül azonban a tudatosság éhezik. Ezért étkezz úgy, hogy figyelemmel vagy arra, amit elfogyasztasz! Mozogj úgy, hogy figyelsz arra, hogy mozgásod milyen hatást gyakorol a testedre és az elmédre! Mielőtt bármilyen anyagot a testedbe juttatnál, vedd számba annak hatásait energiáidra! Ne csak rövidtávon, hosszútávon is! Minden esetben kérdezd meg magadtól: „ez a dolog energiával tölt fel engem vagy megbetegít?"

10. Szándék: Szándékod tudatosságod növelésére valóban növeli azt. Szándékod tudatosságod csökkentésére csökkenti annak szintjét.

A tudatosság pontosan annyira képes kiterjeszteni, avagy összehúzni önnön magát, mint amennyire te is rendelkezel a fejlődés és az öngyilkosság képességével is. Minden egyes pillanatban, mely megadatott neked, egyben a szabadság lehetőségének választását is birtoklod.

A kristálytiszta szándék kinyilatkoztatása, vagy e kívánság imába foglalása („egyre tudatosabb és éberebb szeretnék lenni"), már önmagában elindítja a tudat kiterjedésének folyamatát. A szándék arra, hogy az előbbiekben felsorolt kilenc lépés bármelyikét kifejleszd önmagadban, hasonló eredményre fog vezetni.

De félreértés ne essék: a lehetőséged továbbra is megvan arra, hogy bármikor csökkentsd tudatosságod szintjét. Habár nem valószínű, hogy önszántadból ezt az utat fogod választani, áttételesen mégis tudatosságod csökkenését éred el azzal, ha az előbb említett kilenc lépés bármelyikében nem jársz el okosan. Azzal, hogy úgy döntesz, nem mondasz igazat, hogy átadod magad félelmeidnek, hogy cselekedeteidet a kegyetlenség hatja át, hogy közönyös maradsz, stb., mind-mind azt fogják eredményezni, hogy tudatossági szinted csökkenni fog. És ennek következményeként életedben megkezdődik egy folyamat, melynek során még több valótlanságot, félelmet, kegyetlenséget, közönyt, stb., vonzol magadhoz.

Ne feledd! Minden egyes gondolat vagy tudatosságod növelését, vagy annak csökkenését szolgálja. Semleges gondolatok nem léteznek. Hogy milyen gondolatok uralják elmédet, az a te döntésed. Válassz bölcsen!

Forrás: stevepavlina.com

Kapcsolódó cikkek

Kapcsolódó videók

Napfényesség és Áldás | Napi Elemózsia © 2017