Menu
Csatlakozz Te is Facebook közösségünkhöz!

Szívmatek II: a sorok között olvasva

Szívmatek II: a sorok között olvasva

Amint előző cikkemben - „Szívmatek: A szív sokkal erősebb hatással van ránk, mint az agy"-, röviden érintettem, hogy a HeartMath Intézet több mint 20 éve, a szívműködés és az agy működése közötti kölcsönhatásokat kutató, kiterjedt tudományos kutatásokat végez. Nézzük most meg közelebbről azokat a tudományos magyarázatokat, amelyek alátámasztják a HeartMath ezen felfedezéseit.

A szív változó ritmusa

A tudomány régebben azt feltételezte, hogy a szív nyugalmi állapotban egy metronómhoz hasonlóan ver, állandó sebességű és kiegyensúlyozott ritmusban. Ez mérhető, amikor orvoshoz mész, aki megtapintja a pulzusod, és rögzíti szívverésed átlagát, a percenkénti bizonyos számú dobbanás alapján. A szívverés pillanatról pillanatra történő ingadozását gyakran figyelmen kívül hagyják. Felhasználva EKG és az elektromágneses rezonancia (hullám) technológiát, a tudósok képesek pontosan meghatározni a szív ritmusát az egyes szívverések közti időintervallumban, azaz az úgynevezett szívfrekvencia változékonyságot. A HeartMath tanulmányok azt mutatják, hogy az egészséges szívverés nyugalmi állapotban is szabálytalan. A szíved nem óramű pontossággal ver, hanem bámulatos módon inkább természetszerűleg változtatja ritmusát.

A szívfrekvencia változékonyság jelentősége

Most kíváncsi lehetsz, hogyan érvényesül ez esetedben. A szíved állandóan válaszol minden adott pillanatban fellépő reakcióidra. Nézzük például, amikor valaki bevág eléd vezetés közben. Ha ez a felháborodás érzéseivel jár, akkor a szívverésed extrém kaotikus ingadozásaiban fog megnyilvánulni. Ha hétköznapinak tekinted az esetet, akkor a szívfrekvencia változékonysága a már kialakult mintázatot követi. A szívfrekvencia változékonyság mérése arra szolgál, hogy számszerűsítse tapasztalásaink fiziológiai hajlékonyságát és viselkedésbeli rugalmasságát, ami nem más, mint a stresszel való megküzdésünk és az adott helyzetekhez való alkalmazkodásunk képessége. Ha észleled ezeket a kis eltéréseket a szívverésedben, akkor ezt javadra fordíthatod, hogy ezáltal is könnyebben legyél képes megbirkózni a mindennapi élet problémáival.

Az érzelmek ereje

Az érzelem, a szívverések közötti intervallumok változó ritmusát érintő leginkább befolyásoló tényező. Ez különösen így van, ha ugyanazt az érzelmet megismételten vagy hosszabb ideig állandósultan tapasztaljuk. A HeartMath kutatások azt mutatják, hogy ha a szívfrekvencia változékonyságot az idő múlásával ábrázoljuk, az általános formáját, a hullámot, az úgynevezett szívritmus mintázatot mutatja. A szívritmus minta tükrözi az érzelmi állapot. A negatív érzelmek, mint például az ingerlékenység, elkeseredettség, a düh, a stressz vagy a szorongás, szabálytalan szívritmus mintázatot hoznak létre. Ezt a mintázatot inkoherenciának nevezik, ami szeszélyesen csipkézett csúcsok hullámforma sorozataként észlelhető az EKG képen. Amikor a szíved negatív érzelmekre reagál, valójában energiáid kimerítésével a tested nem megfelelő működését hozza létre. Ezzel szemben a pozitív érzelmek éppen ellenkező hatással vannak szívritmus mintázatodra. A pozitív érzelmek, mint a szeretet, az öröm, a hála és az együttérzés, harmonikus szívritmus formájában, lágyan rendezett csúcsok hullámforma sorozataként mutatkoznak meg. Amikor a szíved pozitív érzelmekre reagál és pozitív érzelmeket tart fenn, a szív egy testszerte kialakuló változást hoz létre, az úgynevezett koherencia állapotát, az energiák tökéletes egyensúlyát. A koherencia nem más, mint a mentális, érzelmi és fizikai működések szinkronja.

Koherenciára törekvés

A koherencia nem ugyanaz, mint a relaxáció, amely általában a kognitív és érzelmi gondolatokból felszabaduló alacsony energiájú állapot. Koherencia úgy érhető el, hogy aktív szerepet vállalva, gondolatait oly módon irányítod, hogy valódi pozitív érzelmi állapotokat élhess meg. Ha szándékosan idézel elő koherenciáját, az egyensúly és a tisztaság állapotát tapasztalod meg, ami a tudatosság átható érzetét kelti benned. A koherencia megvalósítása jótékonyan befolyásolja a tudati összeszedettség, a tiszta érzelmek és a fizikai koordináció állapotát. Egyszerűen szólva, olyan gondolatokat gondolsz, amitől jól érzed magad. Csinálj bármit, boldoggá tesz, és a boldogság e talaján állva teszel minden mást. Ennyire egyszerű, hogy koherens létállapotra törekedjetek. Törekedjetek mindig koherenciára, hiszen ez a mindennapi élet és az életben zajló kölcsönhatások iránti fogékonyság optimális állapota.

Fordította: Radó Márti
Forrás: wearechange.org

Kapcsolódó videók

Napfényesség és Áldás | Napi Elemózsia © 2017