Menu
Csatlakozz Te is Facebook közösségünkhöz!

Vízben az egészség

Vízben az egészség

Azt mondják, a víznek nagy hatalma van, már-már misztikus. A régi időkben istenként tisztelték, hiszen minden földben megtalálható, átfolyik mindenen, összekapcsolja egész bolygónkat és ezzel együtt, ha úgy tetszik, minden embert rajta. Gondoljunk csak bele: minden egyes ember, akit szeretünk, minden családtagunk és barátunk 70%-ban vízből áll…

Ugyan manapság már más tulajdonságai miatt lett közkedvelt téma a víz, kulcsfontosságához azonban nem fér kétség. Napjainkban egyre több tanulmány lát napvilágot, melyekben tudósok az elfogyasztott folyadékmennyiség, azon belül is az elfogyasztott tiszta víz fontosságát, sőt, betegségmegelőző szerepét taglalják. Ezen publikációknak, cikkeknek hála, mára már az egészségükre valamit is adó emberek többsége tisztában van a magunkhoz vett folyadék, illetve víz mennyiségének és minőségének fontosságával.

Egyes orvosok szerint például a tiszta víz megfelelő mennyiségű fogyasztása az egyik legjobb fájdalomcsillapító és betegségmegelőző terápia; legtöbb testi betegségünk oka pedig a krónikus vízhiány.

FONTOS: Az emberi test egészséges működéséhez szükséges folyadékmennyiség 70ml/testsúlykilogramm. Tehát egy 60 kg-os embernek ahhoz, hogy a létfontosságú szervei megfelelően tudjanak funkcionálni, napi 4,2 liter folyadék elfogyasztására van szüksége. Figyelem: a folyadékmennyiség közel fele, az az 30ml/testsúlykilogramm legyen tiszta víz!

Amennyiben ezt nem kapja meg a szervezet, úgy nyilvánvalóan onnan vonja meg a vizet, ahol legkevésbé életveszélyes a hiánya: például a hajból, körömből, bőrből, és egyéb, létezésünk fenntartásához legnélkülözhetőbb testrészekből, mint például a szemből. Innen a napjainkban tömegjelenségnek számító száraz haj-száraz bőr effektus, de megfelelő folyadékbevitellel tudósok szerint a szemek dioptriaértékeit sem kizárt, hogy csökkenteni lehessen.

FONTOS: Az emberek nagy része annyira hozzászokott már az alacsony folyadékbevitelhez, hogy csak akkor iszik, mikor kiszáradt szája, vagy szomjúságérzete emlékezteti rá. Sajnos azonban ezek testünk legutolsó vészkiáltásai, szerveztünk már jó ideje szomjazik ilyenkor! Törekedjünk a folyamatos folyadékbevitelre jóval ezen tünetek jelentkezése előtt!

Az átlagember egy nap csak a légzés során egy liter vizet veszít, egyéb mindennapos tevékenységei, mint a vizelés, izzadás során pedig további 2-3 litert. Természetesen a sportolóknál, beteg embereknél ezek az értékek jelentősen magasabbak.

Azonban ne csak a bevitt folyadék mennyiségére figyeljünk, hanem annak minőségére is! Igyekezzünk sejtjeinknek a legjobbat adni, kerüljük a cukros, szénsavas italokat, szódát, és fogyasszunk minél több tiszta, szűrt vizet.

Az alábbi betegségek, panaszok jelezhetik a vízhiányos állapotot:
  • allergia,
  • asztma,
  • magas vérnyomás,
  • cukorbetegség,
  • immunbetegségek,
  • gyomorégés,
  • ízületi fájdalmak,
  • migrén,
  • ekcéma,
  • izomfájdalmak,
  • candida,
  • látászavarok.
Mit igyunk:
  • tiszta víz, Pi-víz (később kitérünk a palackozott ásványvíz vs. csapvíz vs. egyéb vizek dilemmára)
  • gyógyteák
  • házilag készített zöldturmixok, gyümölcslevek
Mit ne igyunk:
  • szénsavas italok
  • cukrozott italok, „gyümölcslevek”
  • szóda
  • csalóka a fekete tea, kávé. Vizet tartalmaznak ugyan, de vízelvonó hatásúak. Megfelelő víz kíséretében természetesen mértékkel fogyaszthatóak.

Napfényesség és Áldás | Napi Elemózsia © 2017